خلاقیت در کمپین‌­های آفلاین مارکتینگ چگونه به وایرال شدن کمپین کمک می­کند؟

نشان داده شده است که مخاطبین آفلاین مارکتینگ از بسیاری از دیدگاه‌­ها در امان مانده‌­اند به‌­طور مثال  هنگام تبلیغات با تلویزیون افراد تمایلی به دیدن آن ندارند و هنگام نمایش آن صدایش را کم می­کنند و یا حتی زیادی تبلیغات اینترنتی باعث شده که آن را به عنوان مزاحمتی ببینند و تمایلی به ورود به تبلیغ و یا ثبت نام در آن نداشته باشند.

البته اگرچه تبلیغات آنلاین روز به روز در حال گسترش است اما می­شود فرصت‌­هایی خلاق و بدیع را با بازاریابی آفلاین پیدا کنید و با توجه به گسترش تبلیغات در فضاهای آنلاین، آفلاین مارکتینگ به محیطی جذاب برای بازاریابی خلاق تبدیل شده است. در ادامه خواهیم دید چگونه خلاقیت در یک کمپین آفلاین مارکتینگ به وایرال شدن تبلیغات کمک می­کند.

balloon branding creative agency- خلاقیت در کمپین‌های آفلاین مارکتینگ
https://balloonholding.com/

استفاده کردن از راه­های نو در آفلاین مارکتینگ

مردم به دیدن تبلیغات در مکان­های رایج و آشنایی مثل تلویزیون، سایت­ها، بر روی بیلبورد و … عادت کرده­اند. اگر کمپین‌­های آفلاین خلاقیت را در پیش بگیرند و سعی کنند از محیط­های جدید و غیرمنتظره­‌ای برای ارتباط با مخاطبین استفاده کنند و به این راه‌­ها اندیشه کنند، آن­گاه پیامی که می­خواهند برسانند برجسته می­شود.

به‌­طور مثال در یک کمپین تبلیغاتی که کار مربوط به لاتاری بود، خلاقیتی که در پیش گرفتند این بود که با توجه به این که افراد عادت به دیدن عدد شانس خود به همراه ثروت دارند سعی کردند آن را با یک قرعه­‌کشی ربط بدهند که بسیار مناسب بود. آفلاین مارکتینگ­‌ها اگر برای تبلیغات خود با خلاقیت موضوع خود را به یک رویداد ربط دهند و فراتر از همه‌­ی چارچوب­‌هایی قبلی عمل کنند، سبب همه­‌گیر شدن آن تبلیغ خواهند شد.

استفاده از طرح­های هنری بر روی دیوارها برای مارکتینگ

کشیدن طرح­‌های گرافیکی بر روی دیوارها روزی غیرقانونی بوده است و از آن زمان به بعد رواج یافته است که هنرمندانی همچون شپردفیری و بنکسی نیز در این زمینه بسیار شهرت دارند. همچنان تأثیر این هنر در حوزه مارکتینگ از بین نرفته است. تبلیغات به این شکل در کشور اروپا بسیار رواج یافته است به­‌طوری که طرح­‌های تبلیغات به شکل سه بعدی طراحی می­شدند.

حتی خیلی از برندهای معروفی مثل مولر و امریکن اکسپرس با استفاده از همین طراحی­‌های سه بعدی تبلیغات خود را انجام داده‌­اند که علاوه بر مؤثر بودن این تبلیغات، آثار زیبای هنری نیز خلق می­شوند. پس می­بیند که چطور خلاقیت در این طرح­های هنری خیابانی می­تواند سبب همه­‌گیر شدن یک تبلیغ گردد و زیبایی محیطی را نیز به ارمغان آورد. حتی کسب و کارهای کوچک می­توانند با هزینه کم و طراحی بر روی دیوارهای پیاده‌­رو و … تبلیغات مؤثری داشته باشند.

balloon branding creative agency- خلاقیت در کمپین‌های آفلاین مارکتینگ-balloon branding creative agency-خلاقیت در کمپین های آفلاین مارکتینگ

استفاده از بازاریابی پارتیزانی جدید در آفلاین مارکتینگ

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی که در سال 1980 به‌­وسیله جی کنراد ایجاد شده است بیان می­کند که تبلیغات بایستی به‌­صورتی باشند که کاملاً غیرقابل پیش­بینی باشد و تمام پیش فرض­‌هایی که انسان­‌ها دارند را به چالش بکشد. به­‌طوری که مردم را غافل­گیر کند و کاملاً جدید و بدیع باشد به‌­طور مثال شیرین­‌کاری‌­های درام، جسورانه و … .

نمونه­‌هایی از استفاده از بازاریابی پارتیزانی این است که شرکت ردبول برای تبلیغات خود از فردی چترباز استفاده کرده است که پیام خود را به مخاطبینش برساند و یا در یک تبلیغ، گروهی کاملاً غریب به­‌صورت خود به خود وارد اجرا می­شدند. کمپین­های آفلاین مارکتینگ با استفاده از بازاریابی پارتیزانی و خلاقیت در آن می­توانند تبلیغات مؤثری داشته باشند، به‌­طوری که بسیار جذاب باشد.

 

ایجاد کمپین­ تبلیغاتی خاص

کمپین‌­های تبلیغاتی آفلاین مارکتینگ با استفاده از ایجاد کمپینی خاص و منحصر به خودشان بایستی به بازاریابی بپردازند. در واقع بررسی کمپین‌­های خلاق که اصول ثابتی برای کارشان دارند، ایده­‌ی خیلی خوبی است. همچنین می­توانند مثلاً از طرح­‌های گرافیکی موجود در خیابان و یا بازاریابی پارتیزانی و … الهام گرفته یا حتی از راه­‌های دیگر و یا ترکیب چند راه استفاده کنند و برندسازی و تبلیغات منحصر به خودشون را داشته باشد.

کمپین‌­های بازاریابی آفلاین با بکارگیری تبلیغاتی خلاق و منحصر به خودشان سبب همه­‌گیر شدن یک تبلیغ می­شوند. برای تبلیغات بیرون از چارچوب­‌های مشخص، روی آوردن به آفلاین مارکتینگ بسیار مناسب است. درست است که تبلیغات آنلاین در حال پیشرفت هستند ولی حوزه تبلیغات آفلاین از مزایای بسیاری برخوردار­ است و مخاطبین آن با قدم زدن در دنیای بیرونی به ­خوبی با پیام شما رو به رو می­شوند.

balloon branding creative agency- خلاقیت در کمپین‌های آفلاین مارکتینگ
https://balloonholding.com/

وایرال شدن تبلیغات یعنی چه؟

برای فهمیدن بهتر این موضوع بهتر است ساده بگویم که این نوع بازاریابی به شکل­‌های مختلفی مثل ویدیویی، سایت‌­ها، کتب الکترونیکی، ایمیل، تصاویر، متن و … به‌­صورت تعاملی در دسترس مخاطبین قرار می­گیرد تا امکان انتقال به راحتی وجود داشته باشد و اصلاحاً محتوای تبلیغ همه­‌گیر گردد. هدف این نوع بازاریابی این است که تبلیغ آن­قدر در افراد انگیزه ایجاد کند که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و در آن صورت یک تبلیغات موفق صورت گرفته است.

هدف کلی وایرال شدن یک تبلیغ این است که افراد تمایل زیادی برای اشتراک آن تبلیغ با دوستان و آشنایان خود دارند و این موضوع سبب می­شود که تبلیغات مربوط به یک محصول یا ارائه یک خدمت دهان به دهان بچرخد. زمانی که این اتفاق بیفتد و یک تبلیغ آن چنان همه‌­گیر شود موجب دسترسی آن کسب و کار به مشتریان و مخاطبین خود می­شود و در واقع با چنین روش می­توانید تبلیغاتی اثربخش داشته باشید.

و همان­طور که متوجه شدید، خلاقیت در آفلاین مارکتینگ سبب وایرال شدن و همه­‌گیر شدن تبلیغات می­شود که این همه­‌گیری مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن می­پردازیم.

مزیت­های وایرال شدن تبلیغات

مزیت­های این نوع بازاریابی بسیار زیاد است که در ادامه آن­ها را بیان می­کنیم:

نیاز داشتن به بودجه کم: در این نوع بازاریابی به دلیل این که پخش تبلیغات به عهده مخاطبین است، به‌­همین منظور هزینه زیادی برای شما در بر ندارد. در این نوع بازاریابی نیاز به یک فضای تبلیغاتی خاص برای پوشش دادن تبلیغات ندارید.

دست یافتن به مخاطبین بسیار: در این نوع بازاریابی به مشتریان و مخاطبین هدف بسیاری برای کسب و کارتان دست می­یابید و برای کسب و کارهای کوچک و نو بسیار اثرگذار است.

بازاریابی وایرال رقابتی نیست: در واقع این بازاریابی بیش­تر جنبه مشارکتی با برندها دارد و سبب درک شدن بهتر برند و تعامل خوبی با مخاطبین می­گردد.

برندسازی: این نوع بازاریابی اگر به‌­خوبی انجام گیرد و سبب تمایل زیاد مخاطبین شود می­تواند یک برند عالی بسازد و برای ساخت برند تعاملی وسیله شود.

مزیت وایرال شدن کمپین تبلیغاتی برای مشتریان

با توجه به این که در یک زمینه خاص تعداد زیادی کسب و کار فعالیت دارند و محصولات خود را با کیفیتی شبیه به هم ولی با هزینه‌­ی متفاوت عرضه می­کنند، تصمیم­‌گیری کردن برای مشتری بسیار سخت شده است و تحقیقات نیز نشان داده‌­اند که به دلیل حافظه کوتاه مدت، انسان نمی­تواند تصمیم­‌گیری درستی داشته باشد.

از طرفی افراد روزانه با تبلیغات بسیاری رو به رو می­شوند و این موضوع افراد را بیش­تر گیج می­کند، به‌­همین منظور وایرال شدن تبلیغات سبب تصمیم‌­گیری درست افراد می­شود و این همه‌­گیری سبب اعتماد کردن راحت‌­تر و بهتر افراد به آن محصول و یا خدمت ارائه شده، می­گردد.

سخن پایانی

به­طور کلی آفلاین مارکتینگ از مزایای دست نخورده زیادی برخوردار است حتی با وجود این که بسیاری به سراغ بازاریابی­‌های آنلاین می­روند. خلاقیت در کمپین‌­­های آفلاین می­تواند به وایرال شدن تبلیغات کمک کند. چند نمونه از این خلاقیت‌­ها مثل استفاده از راه­‌هایی نو و غیر منتظره، طرح­‌های گرافیکی خیابانی، بازاریابی پارتیزانی و ایجاد کمپینی خاص و منحصر و … می­تواند سبب وایرال شدن تبلیغات گردد.

در آخر نیز ابتدا از وایرال شدن تبلیغات گفتیم که به‌­صورت گسترده میان مخاطبان پخش می­شود و این بازاریابی موجب مزایای زیادی مثل هزینه کم، دسترسی به مخاطبین زیاد، ساخت یک برند جدید و … می­شود. این وایرال شدن برای مصرف­‌کنندگان نیز سودمند است و به آن­‌ها کمک می­کند که بتوانند به یک محصول و یا خدمت ارائه شده اعتماد کنند.